Hoe maak ik een nieuwe Payment Server Provider aan in de Afletter Module?

20-06-2018 01:25

Voer de volgende stappen uit om in de Afletter Module een nieuwe Payment Server Provider aan te maken:

  • Open de administratie in Exact Online.
  • Maak om te beginnen de volgende gegevens eerst aan:
    • Een crediteur – Geef deze de naam van de Payment Server Provider waar u de bestanden wilt inlezen
    • Een dagboek – Dit dient een memoriaal te zijn
    • Een tussenrekening – Dit is een balansrekening van het type credit
    • Een provisierekening – Dit is een W&V-rekening van het type debet, let ook op dat het voor kosten is. De provisie voor jouw Payment Server Provider wordt hier naar toe geboekt
    • Een verschil rekening – Deze hoef je alleen aan te maken als je wil dat de Afletter Module automatisch gaat afletteren, wanneer er een verschil is. Deze grootboekrekening heeft geen speciale eisen.
  • Klik vervolgens op “Mijn apps”.

  • Ga naar “Start” bij de Afletter Module

  • Onder het kopje “Profielen” kan je kiezen voor “Nieuw'' 

Je kan nu een nieuw profiel aan maken.
Wanneer je alles hebt ingevuld, kan je kiezen voor “Bewaren”.

Uitleg van de velden

Onder het kopje “Algemeen” vind je de volgende velden:

  • Payment Server Provider – Hier selecteer je de Payment Server Provider
  • Omschrijving – Hier kan je een omschrijving invullen
  • Relatie – Selecteer hier de crediteur die je hebt aangemaakt
  • Dagboek – Selecteer hier het memoriaaldagboek dat je hebt aangemaakt

Onder het kopje “Uitbetaling door Payment Service Provider” vind je het volgende veld:

  • Tussenrekening batchbetaling – Selecteer hier de tegenrekening die je hebt aangemaakt.

Onder het kopje “Afdracht provisie” vind je de volgende velden:

  • Berekeningswijze provisie – Hier kan je kiezen voor:
    • Afzonderlijk gefactureerd
    • Provisiepercentage per betaling
    • Provisiebedrag per betaling
    • Provisiepercentage per batch
    • Provisiebedrag per batch
    • Uitgelezen van digitale specificatie

Standaard staat deze optie al goed op “Uitgelezen van digitale specificatie.”
Mocht je hierover twijfelen, dan kan je het beste overleggen met jouw Payment Server Provider en boekhouder.

  • Provisiebedrag – Dit veld is alleen beschikbaar als “Berekeningswijze provisie” staat op “Provisiepercentage per betaling”, “Provisiebedrag per betaling“, “Provisiepercentage per batch” of “Provisiebedrag per batch”
    Wat hier ingevuld moet worden, kan je het beste overleggen met jouw Payment Server Provider en boekhouder
  • Provisierekening - Selecteer hier de provisierekening die je hebt aangemaakt
  • BTW-code – Dit veld blijft leeg. Wanneer je hem wel invult, gaat dit later voor foutmeldingen zorgen

Onder het kopje “Afboeken openstaande posten” vind je de volgende velden:

  • Ongelijke bedragen afletteren – Hier kan je kiezen voor:
    • Nooit – De aflettering wordt niet automatisch gedaan. Je zal dit met de hand moeten doen
    • Altijd – De aflettering wordt toch automatisch gedaan
    • Afrondingsverschil – De aflettering wordt automatisch gedaan als het verschil kleiner is dan het bedrag dat je hebt opgegeven bij “Afronding verschil”. Als het verschil groter is, dan zal je het afletteren met de hand moeten doen
  • Afrondingsverschil – Hier vul je in hoe groot het verschil mag zijn tussen de posten die je wil afletteren
  • Controle klant – Deze optie hoort uit gevinkt te staan
  • Afletteren op debiteur als verkoop niet gevonden wordt – Wanneer de debiteur niet gevonden kan worden in de administratie, dan wordt er geboekt op de debiteurenrekening die er onder geselecteerd staat
  • Debiteurenrekening – Selecteer hier de debiteurenrekening die je u wil gebruiken

Mocht je toch nog met vragen zitten, dan kan je contact met ons opnemen via support@connectingsolutions.nl of via het telefoonnummer 0800 23 847 43. We helpen je zo snel en goed mogelijk!

Door hiernaast op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geef je ons toestemming voor het gebruik van cookies Akkoord